Les obres de la guarderia de la Coma Cros

El 8 de setembre de 1952, fa exactament 60 anys, va tenir lloc l’inici de la construcció de l’escola bressol i del camp esportiu de la Coma Cros.

Així, en el llibre d’actes del Ple, trobem la següent entrada:

“(…) la Empresa de hilados y tejidos de algodón Sucesora de J. Coma Cros, S.A., de esta villa ha informado de su propósito de dar comienzo a la ejecución del proyecto de Guardería Infantil y Campo de deportes destinado a los productores de la propia empresa, que se construirán en unos terrenos que existen frente al edificio de la fábrica i que dadas las características sociales y económicas de esta población y la importancia de la Empresa, como lo demuestra que en la misma trabajan 484 mujeres y 122 hombres, es evidente la necesidad de que se lleven a cabo los referidos proyectos a fin de que los hijos de las obreras sean atendidos como es debido mientras ellas trabajan en la fábrica y la juventud productora se desarrolle sana de espíritu y fuerte de cuerpo en el deporte. (…)”

Restes de la pista esportiva de la Coma Cros

En 60 anys han passat moltes coses: aquella Sucesora de J. Coma Cros, S.A., s’ha convertit en la Factoria Cultural Coma Cros; la guarderia han passat de tenir cura de la mainada a ser una residència geriàtrica, i del camp d’esports no queda gran cosa, tot just una mostra del paviment de la pista de patinatge al mig de la plaça Vicens Vives, mentre que el que va ser el camp de futbol ara és l’escola del Veïnat, amb la qual cosa tampoc ha canviat tant i segueix sent un lloc per a que la “joventut es desenvolupi sana d’esperit i forta de cos”.

L’escola del Veïnat
Anuncis